Wednesday, September 03, 2008

Crediting Sources

The lead story yesterday at Arutz-7 is entitled "Supreme Moslem Council: Temple Mount is Jewish."  It begins:

The widely-disseminated Arab Moslem position that the Temple Mount is not Jewish has been debunked - by the Supreme Moslem Council (Waqf) of Jerusalem, in a Temple Mount guide published in 1925.

It then includes a couple of scanned images from the 1925 guide.  The story credits the guide to the Temple Institute.

The Jerusalem-based Temple Institute (http://www.templeinstitute.org) reports that it has acquired a copy of the official 1925 Supreme Moslem Council Guide Book to Al-Haram Al-Sharif (the Moslem name for the Temple Mount).

We are honored that our story was picked up by a major news organization.  They didn't give us credit, even though the basis of their story and the scans that they post came from here.  Reader Sean Q purchased the booklet, scanned it, and we posted it.  The Temple Institute took the story and pdf file and presented it as their discovery.  This isn't a copyright issue, but it is an ethical one.  Perhaps they'll do better next time.

Labels:

2 Comments:

  • in the television report from the same news outlet you guys were credited as the source

    http://www.youtube.com/watch?v=5mas5jKkfJg&feature=email

    By Blogger Eliezer StrongBad, at Thu Sep 04, 01:37:00 PM  

  • Eliezer - thanks for providing this link. It's a good 6-minute video about this discovery and they do mention the blog at the end. The Temple Institute should have either asked or credited in taking the pdf file and posting it on their site. Part of my reason for noting this here is that this is not the first time such a mistake has been made by Arutz-7.

    By Blogger Todd Bolen, at Thu Sep 04, 07:56:00 PM  

Post a Comment

<< Home